Ystäväni ehdotti tylsyyteeni lääkkeeksi ristiäiskutsujen askartelua. Muuten hyvä idea, mutta en ole vielä voinut vielä aloittaa niiden askartelua, kun ei olla vielä oikeen päästy Janin kanssa yhteisymmärrykseen siitä millaiset ristiäiset pidetään ja paljonko populaa kutsutaan.
Täytynee hiukan painostaa sitä asian suhteen et tulis jotain ratkaisua, niin saisin edes muutamaksi päiväksi tekemistä kun niitä askartelisin. On mulla kyllä suht selkee kuva jo mielessä et millaiset haluan tehdä ja jollen aivan väärässä ole, niin multa löytyy kaikki materiaalikin valmiina. Tosin ihan varma en ole onko mulla oikeaa määrää korttipohjia, mut niitä saa verkkokaupasta suht nopealla toimituksella kotiin. =)
 
Olen sentään jotain tekemistä tänään keksinyt: Ompelin päiväpeiton meidän sänkyyn. Mua on jo pitkään häirinnyt, kun meillä ei ole päiväpeittoa tohon meiän sänkyyn. Sattumalta huomasin eilen, et mulla on 150cm leveää turkoosia veluuria 5m pakka. Tänään sit päätin tehdä siitä päiväpeitteen. Mittasin pituuden 2.5m ja leikkasin, sitten ompelin koneella palat yhteen ja nyt mulla on vihdoin päiväpeitto meiän sänkyyn. =)

Tässä vielä kännykameralla otettu kuva: (huonolaatuinen tiedän..)


Ps. Tuon koristetyynyn saimme häälahjaksi pikkusiskoltani, joka oli ihan itse ensimmäistä kertaa toteuttanut tämän tyyppisen käsityö-projektin. Keskellä tyynyä siis ristipistokuva joutsen pariskunnasta (meillä oli joutsenet, helmet ja simpukat hääteemana), ympärillä pitsiä rypytettynä, sekä helmiä ommeltuna pitsiin. Olin sekä yllättynyt että otettu tästä hänen lahjastaan.