Tänään olisi sitten illalla vuorossa toinen perhevalmennus kerta. Tänään aiheena synnytys, kivunlievitys ja imetys. Tarkoituksena käydä aiheet läpi ohjatussa ryhmäkeskustelussa. Olen yrittänyt hieman miettiä, et mitä sanottavaa tarkemmin siis mitä ajatuksia mulla noista olisi, mutta aika vähän keksin mitään sanottavaa.
Synnytykseen olen jo nyt asennoitunut niin, että se sattuu, kestää ja menee niin kuin menee, turha sitä etukäteen murehtia. Paikalla on kuitenkin asiansa osaava henkilökunta. Kivunlievityksen suhteen mielipiteeni on selvä, kun oma kipukynnys ylittyy, niin osaan kyllä pyytää/vaatia tarvitsemani. Imetyksen suhteen olen valmistautunut siihen että jos hyvin käy se onnistuu, jollei niin ei sekään maailmanloppu ole, on sitä ennenkin korvikkeella saatu lapset kasvamaan ihan terveinä. Itse olen kuintenkin vauvana syönyt äidinmaitoa ja siitä huolimatta olen moniallerginen.

Olen kauan halunnut keinutuolia lastenhuoneeseen ja nyt minulla vihdoin se on. Janin vanhemmat lahjoittivat heillä vain ylimääräisenä olleen keinutuolinsa minun ja vauvan käyttöön. Tosin heidän koiransa olisi sitä pitänyt puruluuna, joten Janilla on pieni projekti edessä, kun hän mm. hioo pureskellun maalipinnan pois ja täyttää käsinojassa olevan kolon ja maalaa sitten lopuksi tuolin uudelleen valkoiseksi. Ja mielellään ennen kuin vauva syntyy.

Tässä kuva kyseisestä keinutuolista, ja jälleen kännykällä otettu: